hivas

Üzleti telefonálás etikettje

Üzleti telefonnak nevezzük azt, amit te indítasz az irodából vagy a munkára használt helyről. Például tájékoztatás, információszerzés vagy éppen értékesítési céllal.

Ahhoz, hogy a telefonbeszélgetéssel elérd a célodat, és ne csupán az időt pazarold, érdemes néhány dologra nagyon odafigyelni.

 

A telefonálás időpontja

A megfelelő időpont választása kényes kérdés. Elvileg üzleti célú beszélgetést a klasszikus munkaidőben, 9 és 18 óra között indítunk. Ugyanakkor, ha magánszemélyeket hívunk, ők pont nem fognak ráérni munkaidőben. Ezért terjedt el, hogy este 20kor, vagy éppen hétvégén kapunk értékesítő hívásokat.

Az üzleti telefonálás etikettje szerint, maradjunk a 9-18 óra között. Érdemes ezt komolyan venni. Komoly üzletemberek mondják el interjúban, hogy az este a családé, csak sürgős esetbe telefonálnak, ha nagyon muszáj.

 

Kérdezd meg! Nem zavarom?

Még akkor is, ha előzetesen megbeszélt időpontban telefonálunk, érdemes egy udvarias, nem zavarom? Kérdéssel kezdeni. Először is, ez egy jó kezdés, másrészt valóban lehetséges olyan helyzet, amikor egyáltalán nem alkalmas az időpont. Sajnos az átlagembert úgy kondicionálják, hogy nem tud nemet mondani. ezért akkor is azt fogja felelni, ha igazából nem is tud figyelni ránk.

Ezért egy mondatban foglaljuk össze, miért hívjuk, és kérdezzük meg, ráér-e arra a pár percre (mondjuk meg pontosan mennyi időre gondolunk). Így nyitva hagyunk neki egy lehetőséget, hogy azt mondja, ennyi ideje most nincs. nincs értelme, hogy erőltessük, úgy sem fog figyelni ránk.

 

Néhány egyszerű eszköz az üzleti telefon sikeréhez

A legfontosabb eszköz, a figyelem. Ha a telefon másik végén érzik, hogy igazán odafigyelsz, félig már nyertél is.

A beszélgetés közben nyugtázz. Akkor jól értem, hogy… kezdetű mondatok megmutatják, hogy figyelsz, és alkalmat adnak a félreértések elkerülésére is. Ráadásul, ez értékesítő telefonok esetében fontos, az ügyfél igent fog mondani neked, sokszor egymás után. És végül, a legfontosabb kérdéseidre is, amiért felhívtad.

Fontos. Ha több dolgot is átbeszéltetek, akkor a beszélgetés végén érdemes összegezni azt, amiben végül megállapodtatok.

A másik egyszerű, és végtelenül meggyőző eszköz, ha mosolyogsz. Hallani a hangodon. Érezni a hangsúlyaidon, és a lelkesedéseden. Mosolyogj minél többet.

 

Beszélj érthetően, normális tempóban

A telefon beszélgetés egyik lényeges része, hogy a fogadó fél értse amit mondasz. beszélj normál tempóban.

Amikor valaki lelkesen magyaráz, vagy nyomulósan értékesít (tukmál), akkor óhatatlan gyorsabban fog beszélni. te ne tedd ezt.

Akár azt is megteheted, hogy kipróbálod, rögzíted és visszahallgatod, hogy milyen, amikor telefonban beszélsz. Gyakorolj. Kifizetődő lesz.

0

Írj hozzászólást

Az email címed nem lesz publikus.