munkahely

3 tipp az irodai súrlódások ellen

A nagyobb irodákban és a még nagyobb közös légtérben történő munka óhatatlanul súrlódásokhoz vezet. Hiszen nem vagyunk egyformák, és mindenkit más tesz elégedetté illetve idegessé.

Van, amivel nem tudunk mit tenni. Ami minden esetben probléma volt és probléma lesz. Ilyen a klíma hőfoka, hogy az ablak nyitva legyen vagy csukva téma. Vagy a közös hűtőből eltűnő vagy éppen örökre ottmaradó élelmiszerek…

Összeszedtünk 3 tippet, amivel jelentősen csökkenteni tudjuk a súrlódásokat. Nézzük.

 

1. Tarts rendet magad körül

Azt mondják, a zseni átlát a káoszon. Ez egy jó kifogásnak tűnik arra, hogy rendetlenségben dolgozzunk, de valójában csökkenti a munkánk hatékonyságát és borzasztóan idegesíti a kollégákat is.

Ezért szoktassuk rá magunkat, hogy a munkanap végén rendet rakunk. Nem véletlen, hogy vannak olyan cégek, ahol a clear desk kimondottan előírás. Mindennek van helye, tegyél rendet. Így a kollégák is könnyen megtalálják majd azokat az adatokat, amikre szükségük van, nem kell rád várniuk.

Az pedig kimondottan csapatépítő hatású, ha hetente, mondjuk pénteken, a csapat együtt rendet rak a közös helyiségekben. Például, a hűtőből minden ottfelejtett élelmiszer a gazdájához vagy a szemétbe vándorol. A gombaként szaporodó post it-ek lekerülnek a tábláról, falakról, bútorokról.

Az ilyen jellegű közös programok közben meg lehet beszélni az egyéb okok miatti súrlódásokat is, és így a helyzet nem mérgesedik el. Hasznos szokás, vezessük be és támogassuk!

 

2. Az étkezőben egyél

A szoros határidők és a rohanó munkák világában megszokott, hogy a monitor előtt, a billentyűzet fölött esszük meg a tízórait, ebédet és még a gyümölcsöket is. Városi legendák terjednek arról, hogy a karbantartók mi mindent találtak már a billentyűzetben!

Pedig minden cégnél van étkező helyiség. Szoktassuk rá magunkat és lehetőleg a munkatársakat is, hogy enni csak az étkezőben lehet. Ezzel megszűnnek a gyanús és ragadós foltok az asztalokon (monitoron és a billentyűzeten is), megszűnnek a finom vagy rémes illatok.

Az étkezés lehetőség a felfrissülésre, beszélgetésre is. Használjuk ki.

 

3. Magánbeszélgetések inkább a szünetben

Idézzük fel egy pillanatra az első mobiltelefonok idején, milyen jót nevettünk a pasason, aki az utcán kiabálta a telefonjába a magánjellegű, nevetséges vagy éppen cikis részleteit az életének. Micsoda bunkó, gondoltuk, hát ki kíváncsi erre?

Az irodában mindenki hallja, amit a telefonban mondanak neked. És nem mindenki kíváncsi rá. Ráadásul a hangzavar növeli a káoszt, a súrlódásokat és közben csökkenti a munkád idejét. Ugye érted? Magánjellegű dolgokat intézzünk a szünetekben, vagy az étkezőből telefonálva.

Összegezve

Egész nap összezárva egy irodában, egész biztosan súrlódásokhoz vezet. Tartsuk be ezt a három tippet, és ezzel máris csökkentettük a problémák számát. Dolgozni nyugalomban sokkal könnyebb, mint állandóan civakodva valami apróságon. Kevesebb súrlódás = kevesebb felmondás. Hajrá!

0

Írj hozzászólást

Az email címed nem lesz publikus.